Kako zmanjšati tveganja pri vstopu na novi trg

Tveganja je mogoče najlaže ublažiti z dobrim informiranjem, še preden se podjetje odpravi na novi trg.

Trg postaja vse bolj globalen in marsikatero podjetje le na domačem trgu težko preživi. Vsak vstop na nov trg pa za podjetje pomeni določeno negotovost. Gre za novo okolje, drugačno konkurenco in tudi finančna tveganja. Podjetja ta tveganja najlaže ublažijo z dobrim informiranjem, še preden se odpravijo na novi trg.

Politična tveganja, nepredvidljivost kupcev, finančna in kadrovska obremenitev – to je le nekaj tveganj, s katerimi se spopadajo podjetja, ko se odločajo za vstop na nov trg. »Podjetje tvega še toliko več, če nima pripravljene vstopne strategije, saj odsotnost te pomeni nepoznavanje gospodarskih, pravnih, davčnih, socialnih, kulturnih in tehnoloških razlik,« opozarja pooblaščeni revizor v Deloittu Martin Železnik.

Čim hitreje po čim več informacij

1. Veliko tveganje je tudi, če pred vstopom na nov trg ne pridobite zadosti kakovostnih informacij o kupcih na njem, pravi Dragica Razboršek, direktorica Prve finančne agencije. Te informacije si morate zato zagotoviti čim hitreje. »Pridobite jih lahko prek poslovnih partnerjev, ki na tem trgu morda že poslujejo, pa tudi s pomočjo raznih interesnih združenj,« svetuje Razborškova.

Koliko časa je potrebnega, da pridobite o trgu zadosti kakovostnih informacij, pa je odvisno tudi od trga samega. »To lahko traja leto ali več, če na trgu ne poznaš nikogar. Če pa hitro najdeš prave ljudi, priprave na vstop trajajo le nekaj mesecev,« razlaga Aljoša Huber, direktor družbe Svetloba. Veliko je tudi odvisno od zemljepisne bližine trga in podobnosti trga s tistimi, na katerih podjetje že deluje. Bliže je trg, laže boste pridobili vse potrebne informacije.

Zahtevajte klic

Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najboljšo rešitev za vaše podjetje.

Iščete rešitev? Kontaktirajte nas.

Prva finančna agencija